Polityka Prywatności

§ 1 Postanowienia ogólne

1. Niniejsza polityka prywatności to informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych i innych informacji dotyczących użytkowników korzystających ze strony internetowej dostępnej pod adresem elektronicznym https://www.sdkrak.pl

2. Korzystanie ze strony Sklepu internetowego odbywa się za pomocą bezpiecznego protokołu SSL, który zwiększa ochronę transmisji danych w sieci Internet. Wejście na stronię Sklepu internetowego oraz korzystanie z jego funkcjonalności bez zakupu produktów, nie wymaga podawania danych osobowych.

3. W celu zapewnienia integralności i poufności danych, Administrator wdrożył procedury umożliwiające dostęp do danych jedynie osobom upoważnionym i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator stosuje rozwiązania organizacyjne i techniczne w celu zapewnienia, aby wszystkie operacje na danych osobowych były rejestrowane i dokonywane tylko przez osoby uprawnione.

§ 2 Administrator danych

1. Administratorem danych osobowych jest Świat Dziecka spółka jawna Beata Mazur & Artur Mazur z siedzibą w Krakowie przy Osiedle Zgody 7, 31-949 Kraków, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy dla Krakowa śródmieścia w Krakowie, Wydział XI Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000148778, NIP: 678-007-58-89, REGON: 350455181.

2. Z administratorem danych osobowych można skontaktować się:

  1. pod adresem poczty elektronicznej: sklep@sdkrak.pl

  2. korespondencyjnie: Świat Dziecka, Zabierzów Bocheński 372, 32-007 Zabierzów Bocheński.

§ 3 Cele, podstawa prawna oraz okres retencji danych

1. Cele, podstawy prawne i okres retencji danych osobowych:

  1. w celu świadczenia usługi Konta (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO), przez czas niezbędny do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi sześć lat, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata,

  2. w celu zawarcia i wykonania umów sprzedaży, (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO), przez czas niezbędny do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi sześć lat, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata,

  3. w celu realizacji obowiązków podatkowych wynikających z przepisów podatkowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO), przez okres ich przechowywania określony przez przepisy podatkowe,

  4. w celu realizacji obowiązków w zakresie rachunkowości wynikających z ustawy o rachunkowości (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO), przez okres ich przechowywania określony przez przepisy o rachunkowości,

  5. w celu realizacji usługi Newsletter, na podstawie zgody osoby (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a RODO), do czasu wycofania wyrażonej zgody,

  6. w celu realizacji usługi Formularza kontaktowego przetwarzane są takie dane jak: imię, adres e-mail, numer telefonu,

  7. w związku z prowadzeniem profilu w mediach społecznościowych Facebook w celu informowania Użytkowników o aktywności Administratora oraz promowaniu usług oraz produktów, a także w celu komunikacji z Użytkownikami za pośrednictwem funkcjonalności dostępnych w mediach społecznościowych. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Użytkowników odwiedzających profile Administratora prowadzone na Facebook’u jest prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na promowaniu własnej marki oraz budowaniu i utrzymaniu społeczności związanej z marką (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

  8. w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, co stanowi prawnie uzasadniony interes administratora, (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO), przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń.

2. Administrator danych może przetwarzać następujące dane osobowe:

  1. w celu zawarcia i wykonania umowy sprzedaży, przetwarzane są takie dane jak: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres korespondencyjny, NIP, nr rachunku bankowego,

  2. w celu świadczenia usługi rejestracji Konta, przetwarzane są takie dane jak: imię, nazwisko, adres e-mail,

  3. w celu realizacji obowiązków podatkowych przetwarzane są takie dane jak: imię, nazwisko, adres korespondencyjny, numer rachunku bankowego,

  4. w celu realizacji obowiązków w zakresie rachunkowości przetwarzane są takie dane jak: imię, nazwisko, adres korespondencyjny, numer rachunku bankowego,

  5. w celu realizacji usługi Newsletter, przetwarzany jest adres e-mail,

  6. w celu realizacji usługi Formularza kontaktowego przetwarzany jest adres e-mail,

  7. w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, przetwarzane są takie dane jak: imię, nazwisko, adres korespondencyjny, numer telefonu, adres e-mail.

§ 4 Odbiorcy danych

1. Administrator danych udostępnia dane osobowe w następujących przypadkach:

  1. firm kurierskich realizujących przesyłki na zlecenie Administratora,

  2. banków w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń,

  3. operatora systemu płatności elektronicznych,

  4. upoważnionym organom państwowym, w szczególności Policji, Prokuraturze, Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

2. Ponadto dane osobowe Klientów mogą być ujawnione podmiotom przetwarzającym na zlecenie i w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w celu świadczenia określonych w umowie usług na rzecz Administratora takich jak usługi informatyczne, usługa hostingu, dostawca oprogramowania umożliwiającego wysyłkę Newslettera, podmiot świadczący usługi księgowe oraz podmiot świadczący usługi prawne.

§ 5 Prawa osób, których dane dotyczą

1. Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo:

  1. dostępu do swoich danych osobowych (art. 15 RODO),

  2. do otrzymywania kopii danych (art. 15 ust. 3 RODO),

  3. do sprostowania – żądania sprostowania dotyczących jej danych osobowych, które są nieprawidłowe, lub uzupełnienia niekompletnych danych (art. 16 RODO),

  4. do usunięcia danych – żądania usunięcia jej danych osobowych, jeżeli Administrator nie ma już podstawy prawnej do ich przetwarzania lub dane nie są już niezbędne do celów przetwarzania (art. 17 RODO),

  5. do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO) – żądania ograniczenia przetwarzania danych, gdy:

  • osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,

  • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się ich usunięciu, żądając ograniczenia ich wykorzystywania,

  • Administrator nie potrzebuje już tych danych, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,

  • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą,

  1. do przenoszenia danych – otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego danych osobowych jej dotyczących, które dostarczyła Administratorowi, oraz żądania przesłania tych danych innemu administratorowi, jeżeli dane są przetwarzane na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, lub umowy z nią zawartej oraz jeżeli dane są przetwarzane w sposób zautomatyzowany (art. 20 RODO),

  2. do sprzeciwu – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych w prawnie uzasadnionych celach administratora, z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją, w tym wobec profilowania. Wówczas Administrator dokonuje oceny istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osób, których dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Jeżeli zgodnie z oceną interesy osoby, której dane dotyczą, będą ważniejsze od interesów administratora, Administrator będzie zobowiązany zaprzestać przetwarzania danych w tym celach (art. 21 RODO),

  3. do cofnięcia zgody w dowolnym momencie i bez podawania przyczyny w przypadku, gdy dana osoba wyraziła zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej zgody przed jej wycofaniem. Cofnięcie zgody spowoduje zaprzestanie przetwarzania przez Administratora danych osobowych w celu, w którym zgoda ta została wyrażona.

2. W celu skorzystania z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się z Administratorem danych i poinformować go, z którego prawa oraz w jakim zakresie chce skorzystać. Wniosek dotyczący realizacji praw podmiotów danych można złożyć za pośrednictwem poczty elektronicznej: sklep@sdkrak.pl lub pisemnie na adres: Świat Dziecka, Zabierzów Bocheński 372, 32 – 007 Zabierzów Bocheński.

3. Jeżeli po otrzymaniu wniosku, Administrator danych nie będzie w stanie ustalić treści żądania lub zidentyfikować osobę składającą wniosek w oparciu o dokonane zgłoszenie, Administrator zwróci się do osoby składającej wniosek o udzielenie dodatkowych informacji.

4. Odpowiedź na zgłoszenie zostanie udzielona w ciągu miesiąca od dnia jego otrzymania. W razie konieczności przedłużenia tego terminu, Administrator poinformuje osobę składającą wniosek o przyczynach takiego przedłużenia. Odpowiedź zostanie udzielona na adres e-mail, z którego został wysłany wniosek, a w przypadku wniosków przesłanych w formie pisemnej, odpowiedź zostanie przesłana listem poleconym na adres wskazany przez osobę składającą wniosek, o ile z treści wniosku nie będzie wynikała chęć otrzymania informacji zwrotnej na adres e-mail.

§ 6 Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

1. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, zajmującego się ochroną danych osobowych, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie, ul. Stawki 2 00-193 Warszawa.

2. Kontakt z Prezesem Urzędu Ochrony danych Osobowych możliwy jest:

  1. listownie: Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa,

  2. przez elektroniczną skrzynkę podawczą dostępną na stronie: https://www.uodo.gov.pl/pl/p/kontakt

  3. telefonicznie (Infolinia Urzędu): 606 950 000.

§ 7 Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych

Podanie danych jest dobrowolne, jednak w niektórych przypadkach może być konieczne. Konieczność podania danych występuje w następujących przypadkach:

  1. zawierania umowy sprzedaży na odległość. Niepodanie danych osobowych niezbędnych do zawarcia i wykonania umowy będzie skutkować brakiem możliwości zawarcia takiej umowy,

  2. rejestracji Konta. W celu rejestracji Konta niezbędne jest podanie danych w zakresie wskazanym w formularzu rejestracyjnym. Niepodanie tych danych uniemożliwi rejestrację Konta,

  3. z uwagi na obowiązki ustawowe Administratora. Takim obowiązkiem jest przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji obowiązków podatkowych oraz w związku z prowadzeniem dokumentacji księgowej. W przypadku niepodania danych skutkować to będzie niewykonaniem powyższych obowiązków.

§ 8 Pliki Cookies

1. Sklep internetowy wykorzystuje mechanizm działania plików cookies. Pliki cookies są to małe pliki tekstowe, które są zapisywane przez system teleinformatyczny w systemie teleinformatycznym Użytkownika (na komputerze, telefonie, tablecie) podczas przeglądania Sklepu internetowego i pozwalają na późniejszą identyfikację Użytkownika w przypadku ponownego połączenia ze stroną Sklepu z urządzenia (np. komputera, telefonu, tabletu), na którym zostały zapisane. Pliki te mają na celu zapewnić prawidłowe działanie Sklepu.

2. Sklep internetowy wykorzystuje pliki cookies:

  1. cookies sesyjne – są przechowywane na urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki. Zapisane informacje są wówczas trwale usuwane z pamięci urządzenia. Mechanizm cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych ani żadnych informacji poufnych z urządzenia Użytkownika,

  2. cookies trwałe – są przechowywane na urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu ich skasowania. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub wyłączenie urządzenia nie powoduje ich usunięcia z urządzenia Użytkownika. Mechanizm cookies trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych ani żadnych informacji poufnych z urządzenia Użytkownika.

3. Strona internetowa korzysta z następujących rodzajów plików cookies:

Pliki cookies niezbędne (5)

Niezbędne pliki cookies przyczyniają się do użyteczności strony internetowej poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony. Strona nie może funkcjonować poprawnie bez tych plików cookies.

Nazwa Cookies

Dostawca

Typ

Data ważności

api/err.gif

app3.salesmanago.pl

PIXEL

Sesyjny

PHPSESSID

sdkrak.pl

HTTP

Sesyjny

PrestaShop-#

sdkrak.pl

HTTP

19 dni

SERVERID

app3.salesmanago.pl

HTTP

Sesyjny

SERVERID

secure.przelewy24.pl

HTTP

Sesyjny

Pliki cookies preferencyjne (1)

Nazwa Cookies

Dostawca

Typ

Data ważności

ssupp.vid

sdkrak.pl

HTTP

6 miesięcy

Pliki cookies statystyczne (14)

Pliki cookies statystyczne pomagają Administratorowi strony internetowej zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.

Nazwa Cookies

Dostawca

Typ

Data ważności

_ga

sdkrak.pl

http

2 lata

_gat

sdkrak.pl

HTTP

1 dzień

_gid

sdkrak.pl

HTTP

1 dzień

_hjAbsoluteSessionInProgress

sdkrak.pl

HTTP

1 dzień

_hjFirstSeen

sdkrak.pl

HTTP

1 dzień

_hjid

sdkrak.pl

HTTP

1 rok

_hjid

sdkrak.pl

HTML

Stały

_hjIncludedInPageviewSample

sdkrak.pl

HTTP

1dzień

_hjTLDTest

sdkrak.pl

HTTP

Sesyjny

_smvs

sdkrak.pl

HTTP

1 dzień

_smvs

sdkrak.pl

HTML

Stały

collect

google-analytics.com

PIXEL

Sesyjny

f0189a22486d#

sdkrak.pl

HTTP

Sesyjny

ssupp.visits

sdkrak.pl

HTTP

6 miesięcy

Pliki cookies marketingowe (9)

Pliki cookies marketingowe stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronie internetowej. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.

Nazwa Cookies

Dostawca

Typ

Data ważności

ads/ga-audiences

google.com

PIXEL

Sesyjny

api/r.gif

app3.salesmanago.pl

PIXEL

Sesyjny

SL_C_23361dd035530_KEY

sdkrak.pl

HTTP

13 miesięcy

SL_L_23361dd035530_KEY

sdkrak.pl

HTML

Stały

smg

salesmanago.pl

HTTP

1 dzień

smuuid

sdkrak.pl

HTTP

10 lat

smuuid

sdkrak.pl

HTML

Stały

smvr

sdkrak.pl

HTTP

10 lat

smvr

sdkrak.pl

HTML

Stały

Pliki cookies niesklasyfikowane (2)

Pliki cookies nieklasyfikowane, to pliki, które są w procesie klasyfikowania, wraz z dostawcami poszczególnych plików cookies.

Nazwa Cookies

Dostawca

Typ

Data ważności

_smvs

sdkrak.pl

HTML

Stały

ssupp_469e95633a242e8c3cdc945cd3712be2dfddda38

sdkrak.pl

HTML

Stały

4. Strona internetowa wykorzystuje pliki cookies zewnętrzne w celu:

  1. rozpowszechniania Sklepu internetowego za pomocą serwisu społecznościowego Facebook.com (administrator cookies zewnętrznego: Facebook Inc z siedzibą w USA lub Facebook Ireland z siedzibą w Irlandii),

  2. zbierania anonimowych danych statystycznych, monitorowania ruchu sieciowego za pośrednictwem narzędzi analitycznych Google Analytics (administrator cookies zewnętrznego: Google Inc z siedzibą w USA).

5. Pliki cookies wykorzystywane w Sklepie nie są szkodliwe ani dla użytkownika ani dla komputera/urządzenia końcowego wykorzystywanego przez użytkownika, dlatego zalecamy niewyłączanie ich obsługi w ustawieniach przeglądarki internetowej. Mechanizm działania plików cookies można w każdym czasie wyłączyć dokonując zmiany ustawień przeglądarki internetowej, jednak wyłączenie plików cookies może uniemożliwić prawidłowe korzystanie ze strony Sklepu internetowego. W przypadku skorzystania z tej opcji korzystanie ze Sklepu będzie możliwe, poza funkcjami, które ze swojej natury wymagają plików cookies. Szczegółowe informacje na temat możliwości i sposobów obsługi plików cookies dostępne są w przeglądarkach internetowych w dziale pomocy danej przeglądarki internetowej, z której korzysta użytkownik.

§ 9 Wtyczki serwisów społecznościowych

Strona internetowa wykorzystuje wtyczki społecznościowe takie jak Facebook, Google+, Twitter w celu promocji i rozwoju produktów. Poniżej ich opis:

  1. Facebook – wtyczka Facebook dostępna jest pod logiem „Logo Facebook”. W czasie korzystania z niniejszej Strony internetowej, kliknięcie na „Logo Facebook” powoduje bezpośrednie połączenie pomiędzy przeglądarką Użytkownika a serwerem Facebook. Korzystanie z niniejszej Strony internetowej oraz korzystanie z Fanpage’a Usługodawcy może być ewentualnie obserwowane przez Facebook, jeżeli Użytkownik posiada konto na Facebooku. W ramach Fanpage’a Usługodawca oferuje różne funkcje społecznościowe, za pomocą, których Użytkownicy mogą wchodzić w interakcje z innymi Użytkownikami, zamieszczać posty i komentarze na naszym Fanpage’u. Więcej informacji dostępnych jest w Polityce prywatności Facebook.

  2. Google+ – wtyczka Google+ dostępna jest pod logiem „Logo Google+”. W czasie korzystania z niniejszej Strony internetowej, kliknięcie na „Logo Google+” powoduje bezpośrednie połączenie pomiędzy przeglądarką Użytkownika a serwerem Google+. Więcej informacji dostępnych jest w Polityce prywatności Google+.

  3. Twitter – wtyczka Twitter dostępna jest pod logiem „Logo Twitter”. W czasie korzystania z niniejszej Strony internetowej, kliknięcie na „Logo Twitter” powoduje bezpośrednie połączenie pomiędzy przeglądarką Użytkownika a serwerem Twitter. Więcej informacji dostępnych jest w Polityce prywatności Twittera.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Akceptuj Więcej informacji Odrzuć